středa 6. února 2013

Tanec, aneb amazing child

Dnešní prosluněný příspěvek patří jedné mladé slečně, kterou jsem objevila, při prohlížení videí jednoho kanálu na YT. Tato slečna, která by měla být podle věku nazývána spíše holčičkou mě svým talentem oslovila natolik, že její výkony musím sdílet.

Desetiletá Sophia Lucia tančí v San Diego Dance Centre, má domácí vyučování a první video, na které se podíváme je z jejích 5 let.


Jak si můžete na videu všimnou už v 5 letech měla velmi osobitý výrazový projev, který jí v dalších letech při tanečních vystoupeních přidává jenom plusové body. Prostě a jednoduše :) její výkony jsou ohromné a tím spíš v jejím věku. Ovšem najde se i mnoho dalších takto mladých a talentovaných tanečnic, ale podle mě na její šmrnc má málokterá.


Sophia se objevila v Amerika má talent a dalších televizních show, také se účastní mnoha soutěží v disciplínách: divadelní a muzikálový tanec, moderní tanec, otevřená disciplína tance, step a jazz. V následujícím stepařském vystoupení předvádí neuvěřitelné množství piruet a dokonce jsem na YT viděla, že jich zvládne utočit 54 :O


Na dalších dvou videích je jí 9 let a je vidět, že její taneční technika a výraz rostou stejně jako ona :) První video je jemnějšího ražení a upřímně jí žeru každou část, kdy se svíjí do písničky, jak kdyby opravdu prožívala totální zatmění srdce.



Druhé video se mi líbí asi ze všech nejvíc, protože přesně tady je vidět veškerá její energie a super šmrnc, tažené pohyby, pohazování hlavou a parádní technika.



Ale ani poslední video z letošního roku není špatné :) Zvyšuje zde frekvenci a náročnost prvků a myslím, že pokud jí to takhle vydrží musí o ní být slyšet i v dalších letech :)



Ještě včera, když jsem promýšlela o čem vlastně budu psát a jak téma pojmu, mě videa dětských tanečnic přišla moc dospělá a nevhodná kvůli miniaturním kostýmům a celkovému dojmu, který mi v hlavě vyvolává pocit, že se jedná o "lákání pedofilů", ale jakmile se podívám na Sophii, tak zapomenu, že jí je jen 10 let a vidím pouze dokonalé provedení tanečního vystoupení. 

Z uchváceného místa ve mně :) Sůša

P.S.: Zajímalo by mě, jaké pocity máte po shlédnutí videí vy? Díky :)

7 komentářů:

  1. Wau :) je úžasná...naprosto...tohle je dokonale zvládnuté umění,nic pro pedofily.Jen by mě zajímalo, kolik toho pro dokonalost musí obětovat.

    OdpovědětVymazat
  2. No řekla bych, že vzhledem k domácímu vyučování má tréninky každý den, ale je to jen moje domněnka. Rozhodně bez tvrdé dřiny by asi až tak daleko nebyla.

    OdpovědětVymazat
  3. Nic proti jejím příznivcům, ale tohle umí každá dívka která se věnuje gymnastice, možná to gymnastky umějí i lépe..Co se týče výrazu, nevidím na tom žádný zázrak. Ostatně ani v rozsahových pasážích mě to nijak neoslovilo. Má kamarádka dělá gymnastiku ood 5 let a tuhle by strčila do kapsy už jen tím, že jejich vystoupení ve vás vybudí pocity i ohromení. Což u tohoto postrádám. Můj názor.

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj, díky za názor :) Pokud se někdo gymnastice věnuje naplno, tak by asi měl takovýhle věci zvládat to je jasný, ale v těhlech disciplínách se jedná i o hudební sluch a o to, jak daná tanečnice-cvičitelka hudbu dokáže slyšet a využít jí ve svém vystoupení. Co se týče výrazu, tak jde o to prodat svoje vystoupení, což podle mě zvládá a určitě to je jedna z věcí, kterou každý nedokáže. Je spousta tanečnic, které jsou technicky a to nejen v rozsahových věcech úžasné, ale bohužel neumí prodat vystoupení jako celek, a tak kolikrát nikoho neohromí. Jinak vystoupení, které Sophia dělá jsou spíše gymnastického rázu, ale dokáže to slušně spojit s hudbou, což oceňuju. Já osobně preferuju víc taneční vystoupení než "tanec", který vypadá hlavně jako gymnastika. Ovšem bez přidání prvků z různých technik by se tanec nerozvíjel a jeho ztvárnění by bylo monotónní. Proto je pro mě zajímavé i její ztvárnění a ráda se o něj podělím s ostatními :)

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj:) Dětí nadaných jako je Sophia Lucia je v Americe spoustu... Sophia se stala slavnou díky svému rekordu točení piruet. Není ale nejslavnější.... nejslavší v americe a všude ve světe... možná ne v česku .... je Maddie Zieger.. která se proslavila nejen učínkováním v serialu Dance Moms ale i mnoho klipech, filmech a v neposlední řadě serialu Drop that diva. Dále bych mohla jmenovat Miu Diaz, Sophii a Christinu Kaloudis, Autumn Miller, Chloe Lukasiak a spoustu dalších nadaných dětí. Co se týče výrazu a herectví tak když se podíváš na jejich videa ... umí to všechny ... v Americe musíš umět tančit a hrát ... jinak není šance se prosadit. Navrch má ten co navíc ještě i zpívá. Carly :)

    OdpovědětVymazat
  6. Děkuji za komentář Carly :) ráda se dozvím něco nového a věřím tomu, že je takových dětí spoustu, ale tím, že mě ze shlídnutých videí nejvíce zaujala Sofia, tak jsem to sem hodila :) Určitě nebudu jednostranná a podívám se i na tebou zmíněná děvčata :) Ještě jednou děkuji za komentář, který pomůže rozšířit obzory :)

    OdpovědětVymazat
  7. Začínám o nich rozjíždět blog :) tak se kdyžtak jukni :) http://dancediary.blog.cz/ Carly

    OdpovědětVymazat