sobota 5. ledna 2013

Taneční botičky

Zdravím všechny v novém roce a přeji, aby se každému splnilo to, po čem touží... a třeba to budou právě nové taneční boty, které pomůže vybrat můj malý průzkum :)

Už delší dobu přemýšlím o napsání tohoto příspěvku a dnes jsem se k němu konečně dokopala :) 

Chtěla jsem zjistit, jaké Vám vyhovují taneční boty a zároveň tímto způsobem zprostředkovat dalším tanečnicím názor a doporučení ke koupi nových tanečních bot. Je jasné, že každému vyhovuje něco jiného, ale malá pomoc při rozhodování toho, kam zajít a po čem se podívat není k zahození :) Naše nožky, přece potřebují při tanci to nejlepší :P


Stejně jako se vyvíjí tanec, tak se uspůsobuje vybavení pro něj. Proto se v současné době začaly prodávat boty, které jsou flexibilnější a jejich struktura dovolí tanečnici ukázat krásu pohybu a jednotlivých tanečních prvků se vším všudy. 



Většina z nás začínala s obyčejnými nízkými teniskami nebo vytuněnějšími "tanečními" botami Nike :) Během cca posledních dvou let přišly tenisky s látkovým středem a tvrdou špičkou, které jsem já osobně nevyzkoušela, ale slyšela jsem, že občas slečnám vadí, kvůli vysokým podrážkám.

Jedny z nich můžete vidět na obrázku číslo 1. Tyto boty jsem viděla u několika tanečnic a myslím, že jsou to ještě jedny z těch, které podrážku mají vyšší, ale není to úplný extrém.

1
Další boty jsou na stejný teniskový způsob, ale už nemají natolik vysokou zadní podrážku.
 
2

Poslední z tenisek, které zde ukážu jsou podle mě jedny z těch nejlepších teniskových tanečních bot, což se ale projevuje i na jejich ceně.

3

A dostáváme se k dalšímu stupni tanečních bot, na které kvůli pěknému pohledu na nožku a lepší pohyblivosti tanečnice přechází. Jedná se o boty, které jsou dělané především pro Jazzový tanec. Většinou jsou šité z kůže nebo tvrdší látky a na podrážce mají plastovou či látkovou část, která slouží k lepšímu provedení piruet. Pokud máte možnost tančit na baletizolu je asi lepší mít tuto část boty látkovou, ale určitě také záleží na jednotlivém tanečníkovi. Další částí boty je podpatek. Já osobně jsem si pořídila boty bez podpatku, protože mi při ozkoušení byly příjemnější. Proto doporučuji takové boty hodit na sebe přímo v prodejně a pěkně si v nich pohopsat :) Také se často mluví o velikosti bot a o tom, že po několika trénincích povolí, což většina z tanečnic kolem mě potvrzuje. Takže je asi lepší brát botičky, které sedí natěsno.

Tyto jsem si pořídila já a jediné, co mi na nich vadí je, že jsou látkové a proto se opotřebují rychleji než kožené.

4
Zkoušela jsem si i tyto kožené, které jsou šité stejně, ale mají podpatek, který mi nebyl příjemný.

5

Potom se vyskutují různé varianty s láskovými středy nebo spodky a různými vzhledovými vychytávkami.

6
7
8
Poslední z těchto bot mají na přední části 3 ovály, které mohou mít každou část jinou (plast,látka,plast), ale zůstávají neustále pohyblivé ve špičce.

Všechny boty, které vídám jsem bohužel nenašla v obrázkové podobě a proto je výběr pro anketu omezený. Ovšem typy jsem snad našla všechny a proto budu ráda, když se vyjádříte a dáte svůj hlas v průzkumu, který se nachází vespod pravého panelu mého blogu. Jednotlivá čísla označují vždy jedny boty. Ty které by jste doporučili mají příslušné číslo pod fotkou. Určitě ostatním pomůžete i komentářem a slovním ohodnocením svých bot :) 

Poslední co bych ráda zmínila jsou obchody, které jsou asi nejčastěji navštěvované:

Díky všem za reakce a snad někomu tímto příspěvkem pomůžeme :)

Z místa ve mně Sůša ;)

P.S.: Pokud máte fotku svých bot, ráda je zde zveřejním pro představu ostatním :)

Doporučení od Elizabeth: obchod Go4style.cz, model Sansha Flight
 

2 komentáře:

  1. ahoj, tvůj článek mě velice zaujal možná kvůli tomu že já sama jsem měla problém s výběrem tanečních bot.Mám tyto boty a jsem s nimi spokojena : http://www.go4style.cz/210-tanecni-boty-sansha-flight-p21m. :)

    Elizabeth :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Elizabeth,

    Děkuji za tvůj příspěvek a doufám, že se nám podaří pomoct těm, kteří nad nákupem bot právě přemýšlí :) Tvoje boty přikládám k příspěvku a třeba někomu padnou do oka.

    Sůša

    OdpovědětVymazat